الثلاثاء، 12 أغسطس 2008

انا مبن

حد عارف انا مين انا اللى بشوف الحقيقة على فى القلم والورقه بحروف وكلمات بسيطه
ولا انا اللى بيعاند فى الدنيا يمتص غضبها مره ويصرخ فيها الف
مره
انا اللى بحاول اصلح حياتى وواجه مشاكلى وبنمى افكارى برواية ادبيه او بفكره سياسيه او بكتاب فى الفلسفه او علم النفس
ادرس كورسات وادرب واشتغل وادرس
وبعدين التفكير يهدنى اشرب حاجه واتوه بافكارى لدنيا تانيه والا انا بتاع المشاكل والخناقات والشرب والبهدله ولا انا الانسان المثقف اللى بيعشق يقراء فى كتاب انا اللى بيصعب عليا المواطن المصرى وشايل هم الكون وعايز اصلح الكون انا اللى دمعة طفل تجرحه اوى اللى بيكره الظلم شجاع متعقل ولا متهور مجنون
انا اللى مقضيها بالطول والعرض انا اللى قاعد هناك فى العربيه مزيكا وشرب وسرمحه وحفالات ولا الشخص الهادى اللى قاعد هناك على كورنيش النيل
متامل او سارح مع كتاب بيكلم النيل ويفضفض باللى جواه انا مين فى دول
انا الانسان اليأس ولا اللى عنده املانا اللى مؤمن بكلمة مازال هناك امل
ولا انا اللى بفكر فى ولد الامل ليعيش وولد اليأس ليقتله
انا مين طيب فى حد كده جواه الف شخصيه وحكايه كل التناقض ده الغريبه كل اللى يعرفنى عن قرب بيقول انى متفائل جدا ومفيش حاجه
لكن لما بقعد مع نفسى اشوف الحياه غريبه مستقبل ملوش معالم بحاول اميز نفسى اخد كورسات وادرب فى نادى واشتغل واعمل كل حاجه
نفسى اختصر الزمان لكن بسمع اجراس اليأس بتقتل جوايا كل معنى من معانى التفائل
مبقتش عارف
انا مين لو حد كده يقولى انا مين...!!!؟؟؟

ليست هناك تعليقات: